Go to section
| Virksomhet

Toyota kåret til verdens mest verdifulle bilmerkevare

Ved hele 21 anledninger tidligere har Toyota vært å finne på Interbrands topp ti-liste over verdens mest verdifulle merkevarer. Ingen andre bilmerker har en merkevare som står like sterkt som Toyota.

Toyota ender på sjetteplass i Interbrands anerkjente rangering av verdens mest verdifulle merkevarer. Med en vekst på hele 13 prosent sammenlignet med i fjor, har bilmerket også den sterkeste prosentvise fremgangen blant topp ti-selskapene.

– Det er selvfølgelig stort å se Toyota nok en gang befeste posisjonen som en av verdens største og mest verdifulle merkevarer. Spesielt gøy er det å se den store fremgangen, med tanke på de store og innovative merkevarene vi konkurrerer mot i kåringen, sier Piotr Pawlak, administrerende direktør i Toyota Norge, og legger til:

– Resultatet viser at Toyotas kontinuerlige fokus på innovasjon, elektrifisering og bærekraftige løsninger fungerer. Her har virkelig det norske markedet gått i bresjen og vært til inspirasjon for Toyota internasjonalt.

Interbrands Best Global Brands har rangert merkevarer i hele 25 år. Det er verdens lengstvarende studie av merkevarer som driver inntekt og skaper markedsverdi. Gjennom 25 år har selskapet analysert 185 av verdens største merkevarer. 85 merkevarer har forsvunnet fra listen, inkludert ikoniske navn som Kodak, Heinz og Nokia.

Toyota har markert seg i flere merkevareundersøkelser det siste året, blant annet i den prestisjefylte kåringen Autoindex og i Norsk Kundebarometer.

Les mer her:
https://interbrand.com/best-global-brands/

Kobling kopiert til utklippstavle